פירוק מפעלים ומוסדות

פירוק מוסדות ומפעלים

פירוק מפעלים ומוסדות שונים הוא תהליך טבעי הנובע מסיבות מגוונות כגון החלטה לשפץ את המפעל או מבנה, פירוק ובנייה מחדש בשל תשתיות רעועות , מעבר למקום אחר בשל הרחבת הפעילות או רצון לשדרג אותה ועוד. לא משנה מה הסיבה להחלטה לפרק את המבנה, חשוב להבין בכל אחד מסוגי המבנים/מפעלים, מהי הפעילות בו, ואיך הכי נכון לבצע את הפירוק כך שיגרום למינימום נזקים. בנוסף, חשוב לוודא שבוחרים נכון את השירות הזה ולהתייעץ עם חברה שמתחייבת לעמוד בלוח זמנים.

פירוק מפעלים

במפעל קיימות מחלקות שונות שכל אחת מבצעת פעילות אחרת, ישנה חשיבות גדולה בפירוק נכון של המכונות, והחזרה של תהליכי הייצור לעבודה תקינה בהקדם האפשרי.

השירות שאנו נותנים עונה בעצם על הצרכים אותם אנו מגדירים יחד עם הנהלת המפעל/מוסד. חשוב לנו להבין יחד מה המטרות, מה אנו רוצים לעשות עם הציוד ,למשל(מכירה של מפעל היא שונה ממעבר למקום אחר ). אנו מבינים שאתם כהנהלה מעוניינים לבצע את תהליך הפירוק במהירות האפשרית ויחד עם זאת עם עלויות סבירות בוודאי לא גבוהות יותר מהקיימות.

מדוע יש צורך בגורם מקצועי שיבצע את הפירוק?

נשאלת השאלה . מדוע כח האדם העובד במפעל אינו יכול לעשות את זה. התשובה ברורה: אין מדובר בתהליך טכני או פשוט אלא במשימה מורכבת שכל חלק בה תלוי בחלקים האחרים בשרשרת ולכן חשוב להיות מיומן מקצועית.

מה עושים במקרה של סגירת מפעל?

במקרה של סגירת מפעל , למשל, ישנה חשיבות בפירוק כל קווי הייצור שהיו מותקנים בו, וטיפול בפסולת הרבה שנוצרה, הן מבחינת מיחזור והן מבחינת הטמנת פסולת שאינה ניתנת למיחזור.

פירוק מפעל כהעתקה למקום חדש

במקרה של העתקת המפעל למקום אחר, תהליך הפירוק חייב להיות מתוכנן ולשמור על כללי הבטיחות כדי לשמור על בטיחותם של העובדים וכמובן להבטיח שהמכונות וקווי הייצור לא יינזקו. ישנו גם צורך בשינוע קווי הייצור והמכונות והחזרתם בהקדם האפשרי לעבודה תקינה.

חשוב להתייחס לאלמנט מיחזור ציוד ומיחזור מתכת בפירוק של מפעלים. המיחזור נדרש ע״פ חוק וישנם כללים ברורים למה ניתן ומה לא ניתן למחזר. שירות פירוק המפעל חייב לקחת בחשבון נושא זה ולעבוד עם ספקים שיוכלו לשנע את החומרים הניתנים למחזור למפעלים העוסקים בכך. כגורם המספק שירותים לפירוק מפעלים, אנו מיומנים במכירת חומרי גלם וכן קווי ייצור למפעלים אחרים או לספקים . לסיכום, לא כל קבלן רשאי ומוסמך לבצע פירוק מפעל וזו מיומנות והתמחות שחשוב לוודא שהיא קיימת אצל הקבלן שבחרתם, אחרת עלול להיגרם נזק גדול.

כיצד מבצעים פירוק מפעלים?

אלו השלבים המרכזיים של פינוי מפעלים והפעולות שאותן צריך לבצע כדי לפרק אותם לפני פינוי הפסולת:

  1. הקצאה למחלקות – בשלב הראשון בודקים מה עושה כל מחלקה במפעל. בגלל שלכל מחלקה אופי פעילות אחר, צריך לפרק נכון את המכונות ולדאוג לאחר מכן להחזיר אותן בצורה תקינה לחזרה לשגרה בהקדם האפשרי.
  2. עלויות ומחירים – בשלב השני מתאמים ציפיות וקובעים מחיר. האינטרס של בעלי מפעלים הוא להזמין שירותי פירוק ופינוי פסולת כמה שיותר מהר ולשלם על זה כמה שפחות, אבל גם הם מבינים שעדיף שהשירות יהיה מקצועי מאשר זול.
  3. תפקוד המפעל – יש הבדל בין פירוק כל קווי הייצור שהיו במפעל וטיפול בפסולת שנוצרה כי הוא נסגר, לבין מיחזור או הטמנת פסולת שמבוצעים עבור מפעל שרק עובר תהליכי התחדשות, בנייה ושיפוץ. בשביל לאפיין את הפרויקט, מגדירים את תפקוד המפעל ובודקים איזה שירות הכי יתאים עבורו.

פירוק מפעלים על פי הכללים

יש תקנות ברורות של פינוי פסולת מפעלים והנחיות שרלוונטיות גם עבור פינוי מפעלים ממכונות, קווי ייצור ועוד. מבחינת הלקוח, הדבר החשוב הוא לוודא עמידה בלוח זמנים כי כל עיכוב בשירותי הפינוי עלול לגרום להפסד הוצאות ופגיעה במוניטין. אם החברה שמבצעת את הפירוק מתחייבת ללוח זמנים ומציעה מחיר הוגן, כל שנותר הוא לתאם מולה את התאריך המבוקש.

יש לך שאלות נוספות? התייעצות קצרה עם המומחים של הרקולס ייזום פרוייקטים תאפשר לנו לרכז עבורך את כל התשובות בצורה מסודרת. בנוסף, נשמח לעמוד לרשותך בהקדם עם תכנון מוקפד של פרויקט פירוק מפעלים בפריסה ארצית.

לקבלת הצעת מחיר חייגו אלינו 

073-7825700

דילוג לתוכן